Неділя, 19-11-17, 16:21
Головна Реєстрація RSS
Вітаю Вас, Гість
Меню сайту
Форма входу
Архів
«  Листопад 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Свята та події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Ми у facebook
Резан О.М.
Мороз Н.М.
Блог психолога
Потапенко Л.М.
ЛОЙЧЕНКО І.В.
Дитяча
Національна
Контакти
Пошук
Віртуальна екскурс
Англомовний табір
2017 – Рік Японії
МОНУ
ІІТЗО
ЗНО
КОДА
ДОН
Академія
e-slavutich
Управління освіти
osvita.ua
ММЦ
pedpresa.com
Погода
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Раціональні прийоми запам’ятовування


Мала мнемотехніка:


1) запам’ятовування перед сном, у стані розслаблення, або після сну, відпочинку;

2) «не за один раз»: значну роль відіграє повторення (через 2–3 дні);

3) чергувати сприйняття та відтворення;

4) сенсорна (почуттєва) опора — допоміжні прийоми:

• вузлики на пам’ять,

• підкреслення,

• асоціювання із предметами;

5) зумовлювання, воно може бути:

• ситуативним (учіть у тих самих умовах),

• ритмічним (учіть в тому самому темпі),

• емоційним (під музику);

6) емоційне налаштування на роботу (продуктивність пам’яті зростає);

7) вербалізація образів (проказування, порівняння).


Велика мнемотехніка:

1) версифікація (запам’ятовування у віршах);

2) кріптографування (перекодування);

3) виділення логічних структур (що головне, у чому суть);

4) відокремлення знання від незнання;

5) естетичне (гарне) запам’ятовується краще;

6) дидактичний прийом (вивчили розділ, придумали завдання).

Правила збереження знань:

• виділіть те, що потрібно запам’ятати;

• облиште сторонні думки, зосередьтеся на тому, що треба запам’ятати;

• виділіть в об’єктах головне і другорядне, знайдіть зв’язки між об’єктами, використайте мнемотехніку;

• у складному матеріалі обов’язково виділяйте значеннєві віхи;

• ураховуйте свій тип пам’яті;

• систематично повторюйте та відтворюйте матеріал, який запам’ятали;

• не змішуйте пізнавання та відтворення;

• у разі виникнення утруднень згадайте обстановку завчання, просувайтеся від окремого факту до системи або від більш загальних знань, необхідних цієї миті.

Тактика відповіді:

• прочитати весь білет до кінця;

• оцінити, який пункт є для вас найлегшим;

• намітити послідовність розв’язання завдань за принципом від простішого до найскладнішого;

• якщо завдання виявилося складнішим, ніж ви вважали, переходьте до наступного. Виконавши інше завдання, можна повернутися до першого;

• стежте за часом, відведеним вами на розв’язання кожного пункту;

• якщо залишається зайвий час, не кваптеся підводитись. На письмовому іспиті витратьте цей час на перевірку, на усному — послухайте, про що запитує викладач: запитання повторюються.

 

Як здолати хвилювання перед тестуванням, контрольною роботою, підсумковою атестацією?

 Перед початком уроку:

•  Готуйтеся!

•  Ретельно вивчайте матеріал.

•  Не бійтеся наближення тестування, контрольної роботи, підсумкової атестації.

• Сприймайте це як можливість показати обширність своїх знань і отримати винагороду за виконану вами роботу.

•  Потрібно добре виспатися в ніч перед тестуванням, контрольною роботою, підсумковою атестацією.

•  Відведіть собі час із запасом, особливо для справ, які треба виконати перед тестуванням, контрольною роботою, підсумковою атестацією і приходьте на урок незадовго до початку.

•  Розслабтеся перед тестом, контрольною роботою, підсумковою атестацією.

•  Не прагніть повторити весь матеріал в останню хвилину.

•  Не приходьте на урок з порожнім шлунком.

•  Візьміть цукерку або що-небудь інше, щоб не думати про тест, контрольну роботу, підсумкову атестацію, заспокойтеся.

Під час уроку:

•  Уважно прочитайте завдання.

•  Розподіліть час на виконання завдання.

•  Сядьте зручно.

• Якщо ви не знаєте відповіді, пропустіть це питання і приступайте до наступного.

•  Не панікуйте, коли всі починають здавати свої роботи. Ті, хто першим виконав завдання, не отримають за це додаткових балів.

 


ПОРАДИ ПСИХОЛОГА ПРИ ПІДГОТОВЦІ ДО ІСПИТІВ

Напередодні іспиту:
  • Один день перед іспитом присвятіть тому, щоб знову повторити всі плани відповідей. Не повторюйте білети один за одним, краще напишіть номера на аркушах і тягніть, як на іспитах. Щоразу, перш ніж відповісти на запитання білета, згадайте та запишіть план відповіді. Якщо це вийшло легко, можете не розповідати — це питання ви знаєте добре.
    Відомо, що голос, поза, жестикуляція не тільки «видають» стан людини, але за принципом зворотного зв’язку здатні впливати на нього. Прибравши впевнену позу, починаючи говорити спокійним і впевненим голосом, ви стаєте спокійнішим і впевненішим;
  • Якщо ви хвилюєтеся, то безпосередньо напередодні іспиту уявіть ситуацію екзамену в усіх фарбах, з усіма своїми почуттями, переживаннями, «страшними думками». Спочатку ви уявляєте, як у вас тремтять руки або пересихає у горлі, у голові — жодної думки. Ви тягнете білет, сідаєте на місце або читаєте завдання на дошці під час письмового іспиту... і страх зникає, ви зосереджуєтесь і починаєте спокійно готуватися до відповіді або виконувати завдання, потім підходите до екзаменаційній комісії та відповідаєте на всі запитання (якщо ви взагалі не відчуваєте страху перед іспитом, то не треба його й уявляти собі);
  • Дорогою на іспит не зашкодить просто перегорнути сторінки підручника.
     
Під час іспиту:
  • Починайте готуватися з того питання, виконувати те завдання, яке є для вас легшим;
  • Напишіть орієнтовний план відповіді на окремому аркуші паперу. Пишіть навіть те, що може спочатку здатися непотрібним, це допоможе під час письма пригадати ще якісь факти.
  • Якщо вам удасться це зробити, ви заспокоєтесь, голова працюватиме ясніше та чіткіше, тепер вашу енергію можна спрямувати на відповідь;
  • Складання невеликого плану забере хвилин 20–25. Прикріпіть аркуш із планом до екзаменаційного аркуша, і екзаменатор побачить, що у вас методичний склад розуму;
  • За можливості сформулюйте коротку відповідь на запитання в першому ж реченні. Ви продемонструєте екзаменатору, що зміст запитання для вас зрозумілий;
  • Якщо запитання складається з декількох частин, назвіть кожну з них і підкресліть підзаголовки. Екзаменатор побачить, що вам є, що сказати за кожним пунктом;
  • Вашу роботу буде легко читати й робити в ній позначки, якщо почерк чіткий і зрозумілий;
  • Якщо ви говорите про гіпотези або включаєте у свою відповідь дати тих або інших подій, підкресліть їх: знання дат відразу буде відзначено екзаменатором;
  • Упевніться, що в готовій відповіді є вступ, основна частина та висновок.

ПРАВИЛА ПІДГОТОВКИ ДО ІСПИТІВ. ПОРАДИ ПСИХОЛОГІЧНОЇ СЛУЖБИ


Готуватися до іспиту слід поступово. Для цього за кілька місяців потрібно підібрати матеріал для підготовки до відповіді на кожне екзаменаційне запитання та скласти план: в який день скільки відповідей треба вивчити. Цей план обов’язково слід записати та стежити за його дотриманням. За дотримання плану можна себе чимось побалувати.

Під час підготовки кожної відповіді необхідно скласти собі орієнтовний план, виділивши основні значеннєві фрагменти. Учити бажано вдень, а повторювати — перед сном і зранку: інформація переходить у пам’ять на тривале зберігання в той час, коли людина спить. Добре, якщо є можливість повторити вголос, наприклад розповісти вивчене батькам. Або принаймні переказати самому собі, не підглядаючи в підручник. Це помітно поліпшить якість запам’ятовування.

У період підготовки до іспитів важливо добре харчуватися та висипатися, інакше можна заробити безліч важковиліковних захворювань.


І останнє... Кажуть, що легше запам’ятати матеріал за тим робочим столом, на якому є жовті й фіолетові предмети. Спробуйте.

Бажаємо успіхів!!!